Phuket - Malaysia - Singapore - Malaysia - Phuket !! <3

Phuket - Malaysia - Singapore - Malaysia - Phuket !!

Jaha, de senaste dagarna har verkligen sprungit ivag.
Flyget till Malaysia och Kuala Lumpur gick bra, val framme pa flygbussen bestamde vi oss for att aka direkt ner till Singapore, sa vi letade reda pa nasta buss och efter 18 timmars resande, hade vi landat pa ett hostel.
Backpacker Cozy Corner, tva vaningsangar och knallgrona vaggar. toaletter och duschar i korridoren, trevlig personal och gratis internet!

Dagarna i Singapore

For det forsta sa ar Singapore DYRT, jamfort med de andra landerna vi varit i tidigare.
Men vi sag lite kulturella saker, typ parker, statyer och byggnader, var pa National Museumet, gick runt i olika shopping gallerior, var pa bio, akte singapore flyer, ar ungefar som parisehjulet fast det ar glasburar, men du har en underbart fin utsikt over singapore, vi akte pa kvallen da alla byggnader gav ifran sig sken av lampor i olika farger, maktigt! vi stog och kollade upp pa en av de hogsta hotellen i singapore, tyvarr rackte inte pengarna till for att vi skulle kunna aka upp och ta en drink, en annan orsak var att vi inte hade ratt klader, i denna bar galler dresscode pa lordagar! och alla vara fina klannigar vi har sytt upp ar ju hemskickade och sommarklanning och flipflopp rackte inte denna kvall...
Men vi gick pa gratis konsert. sag singapores motsvarighet till  frihetsgudinnan
Vi promenerade, akte lokalbuss, at billigt och hade en fantastiskt tid i singapore!
Inte att forglomma, vi hittade ett svenskt kafe, och at otroligt goda kottbullar!
Vi motte var forsta chai latte pa 3 manader! Karlek!
Singapore ar verklinge en maktig stad som vi gillar oerhort!
det ar modernt, rent och frascht, maffiga byggnader, fina restauranger och cafe kort och gott helt underbart!
vi sag mkt affarsman, kostym o slips gubbar pa gatorna
och vi hade inte heller tackat nej till en konferans/affarsresa till Singapore i framtiden..  Gud sa trevligt !
Totalt stannade vi tva natter och tva dagar i Singapore! Perfekt !

sa buss tillbaka till KL :
Sen tog vi nattbussen upp till Kuala Lumpur, och klockan 04.00 stod vi pa en ode gata i KL (forkortning pa Kuala Lumpur)
Och nar vi val star dar och tittar ut, ser vi tva andra backpackers, varav den ena var en tjej som vi reste runt i Lao med, varlden ar liten ibland!

Vi slog oss ner pa Mc Donalds (tank va bra det kan vara ibland, "open 24hours') och forderv nagra timmar, genom att spela kort, kolla pa manniskor som gick fram och tillbaka, sag hur KL vaknade till liv. innan vi letade reda pa ett internetcafe och forsokte hitta ett billigt boende.
vilket vi gjorde, efter att ha kollat in tva olika slutade med att vi hamande pa ett hostel so hette "Bird Nest"
en enkel vaningssang, en flakt och knalligt blagrona vaggar! (varmaste natterna nagonsin)
men trevliga gaster, billiga rum och omtanksam personal gjorde dagarna valdigt  trevliga!

Personalen bjod pa karta och Gratis information pa -bra tips att gora i KL- vilket gjorde att vi hade fulla dagar dar  SHOPPING stod hogst pa to do listan!
Vi shoppade loss pa nattmarknaden, fonstershoppade i fina gallerior, drack starbucks Chai latte,
besokte frisoren och
Gjorde oss fina i haret. vi var uppe i ett utav varldens hogsta twin tower torn, och vi var upp i KL Tower, annu ett av varldens hogsta torn (varldens 4e hogsta)  dar vi hade en underbar utsikt over KL med guidad tur i form av bandspelare. Perfekt city sightsing uppifran!  kanndes som vi fick se massor pa en halvtimma! =)
Vi besokte den omtalade reaggebaren och drack alldels for mkt ol! haha..
Vi njot, vi tog de lungt, och gjorde det vi kande for!
vilket var perfekt, efter 3 manader kande vi for att bara ta de lungt, inte kanna pressen att se och gora sa mycket som mojligt, bara gora de vi kande for!
Troligtvis kommer bada besoka Malaysia igen, och far ta igen resterna av det kulturella vi missade fran denna gang da. Vi fastnade bada for malaysia, ett mycket trevligt land, och da vill vi ha mer tid att utforska alla strander runt omkring och annu mera shopping!

Nu ar vi tillbaka i Phuket igen
Denna gang i Phuket Town.
Bor pa hostel (PHUKET Backpacker Hostel) Nybyggt, frascht, hemtrevligt det basta hostel hittills! Vi sover i vaningsangar (4 i varje rum)  troligtvis det minsta rum vi nagonsin sett men sangarna ar stora, breda och skona, skjutdorrar, flakt och klarbla vaggar, borjar bli van vid den fargen nu haha!
I morgon aker vi vidare mot Krabi och sol och bad!
Can't waaaiiit !
Ska bli underbart !
Skot om er, snart ses vi !!