Chitwan, Pokhara, Kathmandu!

Heej kara familj, slakt och vanner!

Nu var det ett tag sedan vi uppdaterade sist det har saklart hunnit handa massor..
vi borjar dar vi slutade sist, i fredags behav vi ju oss ut i djunglen, CHITWAN NATIONAL PARK.
dar vi stannade till sondag. Det var helt underbart, ett litet samhalle nara djungel, vilda djur och vacker natur.
Nar vi kom stod promenad i village-omraderna pa schemat och ett besok pa museum.
Det var trevligt, vi avslutade promenaden med en kall cola i solnedgangen.. Mysigt.

Vi hade mat och boende i ett paket, ganska smidigt..
dagen dar pa startades med frukost och sedan paddlade vi kanot genom djunglen, sag vackra faglar och krokodiler pa nara hall.. Det var en haftigt kansla, vackra vyer och ganska laskigt.

efter det besokt vi en elefant gard dar varldens andra tvillingpar nyligen hade fodds. Dom var underbart sota..
minimini.. sa dom var vi sjalvklart tvugna att klappa o gulla lite med.
sedan var det  da dags att bada med dessa sota sma djur, inte minimini da alltsa utan miniminis mammor och pappor och dom ar helt gigantiska, med sina narmare 3000-5000 kg ar dom galet stora pa nara hall.  jag o Linn valde dock att sta kvar pa standen och njuta av en Lassi. (Milkshake)
vi skrattde gott at alla som blev avslangda och knappt kom tillbaka upp pa ryggen.. haha ! Det var SA kul..
Sedan var det tillbaka till hotellet for lunch.. och sedan fortsatte aventyret med elefanterna denna gang satt vi pa ryggen o farden abr genom djungeln.
Vi hade blivit lovade att se massor med exotiska djur, en del sag vi men kanske inte sa manga som levde i vara fantasier.
Vi sag hur som helst en hona (formodligen var det agda) ,
3 noshorningar, 2 renar, kor, och diverse faglar och inseker. haha !
pa kvallen bjuds vi pa THAURA CULTURE DANCE, dar byns pojkar i runt 15 arsaldern bjod pa en fantastisk show med redskap och eld. Helt fantastisk den var sa bra att jag o Linn sag den 2 ggr! haha.

Trots en halvtom fangst pa exotiska djur lamnade vi CHITWAN med ett stort leende pa lapparna. Det var sa mysigt, det var som en helt annan liten varld, Lugnt och fridfullt.  Vi hade sa kul.

pa sondag morgon akte vi buss fran CHITWAN Till POKHARA, vi lyckades hamna pa en lokalbuss istallet for en Turistbuss  sa resan var minst sagt spannade.
Den stannade pa massor av stallen langs vagen o da menar ajg vagkanten o plockade upp passagerar.
Bussen var proppfull.
Resan tog ungefar 5-6 timmar.
Vi klev ur bussen och mottes av ett hav-taxichufforer som sprang runt bussen helt hysteriskt och villa att vi skulle aka med just deras bil.

Val pa hotellet bytte vi snabbt om och gick ner for att utforksa byn.
Har finns massor att gora.
Vi har under dessa dagar atit massa god mat, druckit annu godare, vandrat en "Latt" slinga (latt kan diskuteras) i bergen pa 4.5 timmar, for oss tog det drygt 5 timmar och jag trodde mer an en gang att min stund var kommen.
jag hade INTE riktigt den kondition jag trodde, Linn var betydligt tuffare.
Hon fick mersmak o vill definitivt gora detta mer, o da gott folk blir det utan mig.
Och varan storsta Highlights har blev utan tvekan FALLSKARMS HOPPNINGEN idag..
jag kan fortfrande inte tror att vi har gjort det..
vi flog verkligen just like a bird som min Pilot sa till mig.
han var for ovrigt grym, helt fantastisk o fick mig lugn och avslappnad. Jag kunde till och med njuta av flygturen mot slutet. dick var jag fruktansvart illamaende(aksjuk) under storre tiden men aven dar hjalpte han mig och var fantastisk.
Fina bilder togs som ska forstoras och ramas in nar va val ar hemma.
Detta var en riktigt utmaning som sent ska glommas.

Detta firade vi saklart men en STOR ol.. O nu ar sista kvallen har. imorgon aker vi tillbaka till Katmandu for ytterligare 6 dagar..

Hoppas allt ar bra med er dar hemma.. vi hors snart.

PUSS&KRAM Stina.




Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt ni verkar ha det brudar! Vill också :) ska snart upp till malin en helg, där är det väl snö snart hehe snacka om kontrast.-Saknar er! Stor kram

2009-11-24 @ 21:42:30
URL: http://maddenilsson.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej mina vänner!

Ni verkar ha det underbart! Jag följer med så gott jag kan på er blogg och tänker på er med ett litet sting av avundsjuka ;) hehe :)

Behöver ju inte säga till er att njuta för dfet antar jag att ni göra varje minut :)



Kraaam!

2009-11-24 @ 22:05:17
URL: http://babbz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0