Vi lever

FORLAT!
De senaste dagarna har vi varit ursel med uppdatering, men vi lever, forutom lite magkramper nu o da, men det klarar vi, vi har det bra, cambodja ar jattefint land och varmt och skont!
men de viktigaste ar enda att vi lever!

Vi har ju nu kommit till Cambodja, men varan lilla gruppresa som innehaller 15 personer
7 st fran england 
2 fran new york
1 fran australien
1 tysk
1 swiss
o vi tva svenskar

Men vi gar bra ihop och medelaldern ligger runt 25.

Borjade i bangkok och en natt pa hotell, sen en tidig morgon med en lang bussresa over gransen till cambodja dar vi landade i Siem Reap, dar vi hann med att se Angor wat i sol uppgang och solnedgang, sen andra tempel som ligger runt omkring, sag aven tradet som ar med i Tomb Raider.

Sen blev det annu en lang bussresa till huvudstaden Phenom Phen
dar vi var och sag fangelset dar Pol Pot (eller hur han stavas) torterade sin fangor och sedan pa platsen dar de begravdes, far rysningar i kroppen, liknande det  hitler gjorde i Tyskland hande det har i Cambodja pa 70 talet!!!
fick en city sightsing igar med cykeltaxi innan som sen tog oss till  happy hour pa riverside, dar stina aven at Spindel, det smakade visst som kyckling, iallafall benen!
Sen en god middag pa en resurang som jobbar med att fa bort barnen fran gatan och lata dom ga i skola istallet!
sa det var barn som dansade, spelade musik och spexade :)

Idag tog bussen oss till en fiiin och solig strand, kommer inte ihag namnet nu, men vattnet ar varmt, solen ar annu varmer och olen ar kall, sa i morgon ska vi forsoka battra pa brannan!

An sa lange ar jag overaskad over cambodja, det ar sa rent och fint, aven om det ar stor skillnad jamfort med Thailand, men manniskorna ar trevliga, maten ar valdigt lik thailandska maten, historien om landet ar intressant.
 Har sakert glomt mycket som vi gjort de senaste dagarna, men det har varit tidiga mornar till sena kvallar.

Men ett litet livstecken iallafall!!

Hoppas att gloggen och pepparkakorna smakar bra!

Puss & Kram
Linn
(stina star i duschen)




Kommentarer
Postat av: ewa

Hejsan!

Skönt med ett livstecken från er.

Elin med fam hälsar.

Här har snön nästan försvunnit. kram fråm mamma

2009-12-08 @ 21:19:13
Postat av: Malin

Vad underbart ni verkar ha det! Här har julstressen satt igång på allvar, om 11 dagar åker vi till Jämtland. Innan det ska vi hinna fira födelsedag och en liten julafton med Bovin-släkten oxå! Lägg till det en del klappinköp och bakning å matlagning! Njut av solen och era äventyr! Kram från västkusten.

2009-12-09 @ 18:43:43
Postat av: Elin

Hej Linn!! Vad roligt att du är ute och reser! Jag pratade med din mamma idag och hon berättade att hon hade bakat tunnbröd. Då tänkte jag på i somras när vi bakade kanske det bästa tunnbrödet någonsin!

Det är kul, du reser i samma länder ungefär som jag reste i när jag var i Asien i 3 månader 2003. Vi reste till Thailand, Cambodja, Vietnam och Laos. Jag gillade Laos bäst. människorna var så trevliga. Men alla tyckte olika som man stötte på. Det beror ju en del på var man hamnar någonstans och vilka människor man möter. Landskpaet norrut i Laos var fantasktiskt... men det kanske bleknar mot Nepal, där ni hade jättefina bilder ifrån!! Läste att du hade hemlängtan i ett inlägg. Jag minns att min resekompis blev sjuk och jag kände mig så himla ensam då, hade ingen att prata med och så var jag orolig för henne också. Då gick jag till ett internetcafé och stötte på min plastbror Andreas på msn. Han var förkyld och hade det allmänt tråkigt och när jag beklagade mig sa han att jag ändå hade tur som hade tråkigt i ett varmt, spännande och vackert land som Vietnam. Då kändes det lite bättre, för man ska ju komma ihåg att man har väldans tur som har möjlighet att komma bort så där! Så tänk på det när du känner dig ensam, du kan vara ensam och ha tråkigt i Sverige också, men där du är är det åtminstone varmt! Och så kommer det att vara en resa du kommer ihåg för resten av livet, så passa på att njuta!! Din mamma kommer du att tröttna på när du kommer hem igen inom ett par veckor..! :)

2009-12-13 @ 14:51:21
Postat av: Elin

Jo, glömde skriva: KRAAAAM!

2009-12-13 @ 21:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0