HOI AN - HUE !

Hej pa er i julstressen!


Idag ar en lite annorlunda dag kan man saga, det borjade valdigt markligt.
Jag tar det fran borjan..

Jag o Linn har haft 2 dygn av rena drommen har i Hoi An, helt oberskrivligt.
Inte sa att vi har solat och badat o lyxat pa sa satt for det har faktiskt varit mulet och regnat i massor,
och da maste man ju ersatta stranden med nagot annat, eller hur? och vad passar da inte battre an SHOPPING? (Jag haller med, helt givet!) och vi har SHOPPAT SHOPPAT och SHOPPAT. (igen)
Hoi An har ett fantastiskt utbud av skraddare o jag o Linn foll pladask for div klanningar o annat smatt och gott.
Vi har nu sytt upp klanningar, kjolar, mer klanningar, klanningar, skjortor och en var/host-kappa i otroligt vacker design.  
Lyckan ar obeskrivlig, det var sa roligt att jag sa till Linn att jag latt skulle kunna svalta i minst tva veckor bara for att fa gora detta en gang till..
Att fa en klanning och klader over lag som sitter helt perfekt, ren karlek vid forsta ogonkastet gar inte att baskriva, jag vill bara ha mer och mer.
Men det var svart att hejda sig hos skraddaren, alla vackra tyger, alla obeskrivliga modeller och all vacker design.
Jag ville kopa hela stallet.
Sa ater igen ar vara vaskor nu maxade till bristningsgransen, jag undrar om min stackars vaska kommer klara detta, annars vet du vad som vantar mamma.. annu ett paket hem pa posten. HAHA ! Illa illa, vi som inte skulle..
men det gick bara inte motsta.
Det var sa kul!

Hur som vi var pa tva olika stallen dels for att vi ville testa olika skradderi och for att vi hade lite ont om tid och sa foll det sig sa att jag sprang pa en vacker klanning som jag bara var tvyngen att titta narmare pa (jag hade sett den pa flera stallen, det kryllar av skraddare har och slutligen sa fann jag ett stalle dar tyget o den modellen var billigast)
Ja och sa var vi saklart fast i fallan... Pa tre sekunder overfoll
Damerna i butiken oss med olika modeller tyger och priser..

sa da var det givet, aven Linn hittade ett tyg o en modell hon foll for sa vi lat sy upp ytterligare en klanning var.
Vi var dar o provade 1 gang och sedan
Sent igar kvall var det klara, det var bara det att jag o Linn blev oerhort lyckliga, det satt perfekt !!
Exalterade som sma barn nojde vi oss saklart inte med en klanning var  utan agaren i butiken tyckte vi minsann skulle ha en till de satt ju saaaa braaaa eller som hon sa wwwwoooowww Butifuuuul giiirls !!! Veeeerrrry Goooood In Sweeeedeeen, Parrrtyyy!! 

Haha, jag o Linn gjorde saklart handling av hennes ord, och klanning nr 2 var pa nu gang..
mattbanden fram och tyg klipptes till, enligt henne var det inga problem att fa de klara under natten, eftersom vi skulle aka tidigt imorse med buss. Nejda Nejda skraddarna har arbetar hela natterna om det skulle behovas. allt for oss! som sagt vi skulle aka med bussen klockan 08 imorse, dom skulle vara klara klockan 07.30 senast!

men nar jag o Linn stod utanfor dorrarna till Skadderiet klockan 07.30 var det inte sa mkt som en liten mus dar.

kvart i atta kommer agarens dotter springandes o sager im sorry, the dresses are soon here!
stressade som fa stod jag o Linn o stampade fotterna.
vi sag var buss komma o folket hoppa in.
Hur ska vi gora ? Efter snabbt overvagande med skraddare, busschauffor och oss emellan bestamde vi oss for att Linn aker i for vag och Jag stannar och vantar pa vara klader.

det finns namligen 2 avgangar har ifran till Hue per dag, en klockan 08 och en 13.30.
och resan tar ca 5 timmar.

Sa har sitter jag nu sjalv i Hoi Ann, lycklig over alla vackra klanningar men ensam.
Har atit en laaang frukost o borjat planeringen for vara 5 veckor i thailand.
Jag langtar faktiskt dit valdigt mkt, aven om det blir lite halvsorgligt ocksa, eftersom det ar varat sista land innan vi ska aka hem och resan ar over.

Men an sa lange ar det lang tid kvar, vi ar ju fortfrande bara i Vietnam och dar efter foljer Laos innan vi ar i Thailand.
Och i Thailand kommer ju aven Varldens basta Malin Blanck och joinar osss i 2 heeela veckor, bara det ar nagot att langta stort till, ar overtygad om att det kommer bli en finfin-tid. Varldens basta trio pa semester i thailand, kan inte kan inte bli annat an BRA!!  :)

och folket, ha det nu sa himla bra !
sa hors vi snart och stresssa nu inte ihjal er i julestressen!!
det ar ju faktiskt hela 6 dagar kvar !!
Lycka till med allt !

LOTS OF LOVE ! / Stina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0